Avanpremieră „Integrala PEANUTS. 1950-1952” de Charles Schulz
În momentul de față, când ne gândim la Peanuts, ne gândim la Charlie Brown, piciul depresiv și nevrotic, Snoopy, beaglul care bate un roman la mașina de scris, poate și la Lucy, fetița răutăcioasă care nu-l lasă niciodată pe Charlie să lovească mingea de fotbal. Dar când Charles Schulz a început faimoasa sa bandă desenată, regăsim foarte puține din aceste elemente. Umorul vine mai degrabă de pe urma cruzimii și iraționalității copiilor sau din gaguri absurde. Pânza socială complexă încă nu s-a țesut, pentru aproape jumătate de an întâlnindu-ne doar cu patru personaje (cu tot cu Snoopy care e pur și simplu un cățel) cu relații incerte și volatile între ele. Charlie nici măcar nu este personajul principal. Și nici măcar nu are tricoul său emblematic!
Încetul cu încetul, însă, Schulz strecoară autobiografism în Charlie Brown, de la pasiunea sa pentru golf la confruntarea cu depresia și începe să dea o nouă formă benzii, transformând-o dintr-un strip foarte haios, foarte îngrijit și plăcut desenat, în ceva cu adevărat special, a cărui influență o resimțim și astăzi în media pe care o consumăm.
Text de Alin Răuțoiu